Składniki na zimowe soki - Kapusta

2016-11-24
Składniki na zimowe soki - Kapusta
Kapusta to krewna jarmużu, brokułów i kapust liściastych bogatych w witaminy K, C, B6, mangan potas, siarkę i wiele innych składników odżywczych, które razem zwalczają stres oksydacyjny, czynniki rakotwórcze i problemy z trawieniem. Często przedstawiana jako bezsmakowy, przegotowany składnik ponurych, ubogich posiłków, kapusta może stanowić ożywczy, czysty smak, gdy na surowo zmieniona zostanie w sok. Jest coraz więcej dowodów na to, iż kapusta posiada potężne właściwości lecznicze, warto więc rozszerzyć jej rolę w zimowej diecie.

Najlepsze w parze z

Cytryną
Gruszką

Ciekawostka

Czerwone i zielone kapusty zawierają różne wzory glukozynolanów i innych składników odżywczych, więc wypróbuj wszystkie odmiany, aby w pełni wykorzystać to zimowe lekarstwo.

Składniki odżywcze

Glukozynolany

Kluczowy składnik właściwości leczniczych kapusty, glukozynolany są zmieniane przez organizm w ITC (izotiocyjaniany), substancje przeciwrakowe, które regulują stany zapalne i wspomagają oczyszczanie organizmu. Badania pokazują, że glukozynolany regulują również populacje bakterii takich jak h. Pylori, które naturalnie występują w żołądku, ale stanowią poważny problem w przypadku zbytniego natężenia.

Glutamina

Glutamina to błogosławieństwo dla układu pokarmowego. Ten aminokwas ma łagodzący wpływ i wzmacnia przewód pokarmowy, leczy chorobę wrzodową i łagodzi zapalenie jelit.

Antocyjany

Grupa polifenoli odpowiedzialnych za czerwień kapusty, antocyjany są potężnym antyoksydantem, który zwalcza stany zapalne. Zielona i biała kapusta również mają sporą dawkę polifenoli, które wspomagają metabolizm tlenowy, dostarczając w jednej porcji około 50 mg polifenoli.
Pokaż więcej wpisów z Listopad 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel