Składniki na zimowe soki - Buraki

2016-11-29
Składniki na zimowe soki - Buraki
Od dawna wiadomo, że buraki mają mnóstwo składników odżywczych i poprawiają kondycję wątroby oraz pobudzają produkcję krwi. Stanowią solidną podstawę zdrowej, zimowej diety. Są pełne potasu, magnezu, błonnika, fosforu, żelaza oraz witamin A, B i C, posiadają też niezwykle silną grupę fitoskładników i aminokwasów.

Najlepsze w parze z

Jabłkiem
Marchewką

Ciekawostka

Liście znajdujące się na górze buraka są pyszne i niezwykle pożywne, mają pełno witamin i minerałów, a także karotenoidów takich jak beta karoten i luteina/zeaksantyna.

Składniki odżywcze

Betaina

Buraki zawierają sporo betainy, aminokwasów, które pomagają regulować nagromadzenie blaszek miażdżycowych w tętnicach, wspomaga pracę układu krążenia i leczy wątrobę. Badania pokazały, że wspomaga też syntezę białka, dzięki czemu sprzyja budowie mięśni i spalaniu tłuszczu. Wykorzystywana jest również w niektórych metodach leczenia depresji, betaina poprawia też funkcje neurologiczne. Wszystko to sprawia, że betaina się świetnym sprzymierzeńcem w walce z zimową chandrą.

Betalainy

Jasna czerwień buraków pochodzi głównie z antyoksydacyjnych pigmentów betalainy, a nie z antocyjanów, jak w większości innych czerwonych produktów. Ten wyjątkowy fitoskładnik zapewnia świetne wsparcie antyoksydacyjne; szczególnie dobry wpływ ma na zdrowie oczu oraz tkanki nerwowej.

Azotany

Azotany są związkami, które poprawiają krążenie krwi. Buraki są bogatym źródłem naturalnie występujących azotanów, które wspomagają wolny przepływ tlenu oraz obniżają ciśnienie krwi. Pomaga to nie tylko w regulowaniu ciśnienia krwi, ale też poprawia funkcjonowanie układu krwionośnego i wydajność podczas ćwiczeń.
Pokaż więcej wpisów z Listopad 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel