Składniki na letnie soki - Truskawki

2017-08-31
Składniki na letnie soki - Truskawki
Latem staramy się pokonać upał, a nic nie ochładza tak, jak ogórek. Dzięki wysokiej zawartości wody, elektrolitów, ogromowi witamin i minerałów, ogórek dodaje przepisom wartości odżywczych, nie kradnąc przy tym przedstawienia. Jego subtelny smak pozwala lśnić innym smakom, co sprawia, że ten niskokaloryczny owoc jest idealnym punktem startowym dla wielu przepisów na soki ze świeżych, letnich produktów.

Najlepsze w parze z

Bazylią
Jagodami

Ciekawostka

W jednej porcji, truskawki mają najwięcej witaminy C ze wszystkich owoców.

Składniki odżywcze

Fitoskładniki

Kilka badań pokazało, że różnorodna grupa fitoskładników z truskawek działa wspólnie, synergicznie, aby wspomóc układ krwionośny poprzez obniżenie ciśnienia i cholesterolu LDL.

Elagotaniny

Różne polifenole w truskawkach pomagają regulować poziom cukru we krwi, szczególnie dotyczy to elagotanin. Znane z hamowania aktywności alfa-amylazy, enzym odpowiedzialny za rozbijanie złożonych węglowodanów na cukry proste, elagotaniny zmniejszają ilość przedostających się do krwi cukrów prostych. To zapewnia niski poziom cukru we krwi oraz stabilność poziomów energii.

Kwas salicylowy

Kwas salicylowy to związek przeciwzapalny bardzo podobny do kwasu acetylosalicylowego znanego z aspiryny. Chociaż truskawki zawierają stosunkowo niewiele tego kwasu, naukowcy uważają, że jest odpowiedzialny za zmniejszanie stanów zapalnych w przewodzie pokarmowym, pomaga przy zapaleniach jelita, takich jak wrzodziejące zapalenie jelita grubego czy choroba Crohna.
Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel