Składniki na letnie soki - Arbuz

2017-08-31
Składniki na letnie soki - Arbuz
Chociaż ikoniczne czerwono zielone półokręgi naprawdę przywodzą na myśl pikniki na dworze, arbuz wydaje się być stworzony do picia, a nie jedzenia. Wysoka zawartość wody oraz pożywność sprawiają, że jest to naturalny, niskokaloryczny sposób na uzupełnienie braków wody w trakcie gorących miesięcy z aminokwasami i antyoksydantami.

Najlepsze w parze z

Limonką
Miętą

Ciekawostka

Badania pokazują, że miąższ znajdujący się najbliżej skórki zawiera najwięcej składników odżywczych, więc upewnij się, że kroisz aż do białego.

Składniki odżywcze

Cytrulina

Cytrulina to aminokwas, który można znaleźć w arbuzie, a który nasz organizm zmienia w argininę, inny aminokwas, który poprawia przepływ krwi oraz ogólny stan układu krwionośnego. Istnieją również dowody na to, iż arginina zapobiega gromadzeniu się tłuszczu w komórkach tłuszczowych. Wraz z niską zawartością kalorii, cytrulina sprawia, że arbuz jest idealnym składnikiem odchudzających, letnich soków.

Likopen

Likopen, antyoksydant i przeciwzapalny karotenoid, który nadaje kolor grejpfrutowi, odpowiada również za kolor arbuza. Oznacza to, że arbuzy z ciemniejszą skórką mają większe stężenie tego składnika odżywczego.

Witamina C

Ze względu na dużą zawartość wody i niską kalorii, arbuz uważany jest za bogate źródło witaminy C, chociaż szklanka dostarcza jedynie 16% dziennej dawki. Mający jedynie 46 kalorii w szklance, arbuz przekazuje wszystkie zalety witaminy C bez martwienia się o wzrost poziomu cukru we krwi, jak inne słodkie źródła.
Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel